ضرایب دروس آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

۱۴ بازديد

آزمون استخدامی آموزش و پرورش زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان سنجش هر ساله برگزار می شود. این آزمون با استفاده از آزمون همراه سایر دستگاه‌های اجرایی، به منظور جذب برای شغل دبیری و مشاغل مرتبط با آموزش و پرورش برگزار می‌شود. آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل دو مرحله کتبی و مصاحبه است، که در مرحله کتبی، داوطلبان باید به سؤالات عمومی، اختصاصی و تخصصی پاسخ دهند.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دو مرحله کتبی و مصاحبه انجام می‌شود که سهم کتبی ۴۰ درصد و سهم مصاحبه ۶۰ درصد خواهد بود. در مرحله کتبی، داوطلبان باید به سوالات عمومی، اختصاصی و تخصصی پاسخ دهند که دروس عمومی استخدامی آموزش و پرورش برای تمامی داوطلبان رشته‌های شغلی مختلف، یکسان است ولی دروس اختصاصی و تخصصی برای هر رشته متفاوت و متناسب با آن رشته می‌باشد. برای دسترسی به منابع و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش به آدرس https://mahandoc.ir  مراجعه کنید.

 

ضرایب دروس  آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ضرایب دروس آزمون استخدامی آموزش و پرورش هرساله زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و توسط سازمان سنجش تعیین می‌شوند و ممکن است تغییر کنند. این ضرایب برای هر موقعیت شغلی و رشته تحصیلی ممکن است متفاوت باشد و مواد آزمون هم در حیطه‌های عمومی و تخصصی بر اساس تعریف و شرایط تعیین تنظیم می‌شوند. برای دسترسی به آخرین و ضرایب مربوط به آزمون استخدامی آموزش و پرورش، بهتر است با سازمان اداری و استخدامی کشور یا سازمان سنجش تماس بگیرید.

کلیه مواد آزمون حیطه عمومی و تخصصی به صورت چهار گزینه‌ای و با ضریب یک (۱) می‌باشد و به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

جهت مطالعه نمونه سوالات و درسنامه های آزمون اسخدامی آموزگار ابتدایی بهترین منبع کتاب گنجینه سوالات آموزگار ایتدایی است که می توانید از سایت ماهان داک خریداری کنید.

سهم آزمون و سهم مصاحبه

سهم آزمون 40 و سهم مصاحبه 60 درصد خواهد بود

ممکن است این سؤال برای داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیس آید که " هیچ تفاوتی میان دروس عمومی و اختصاصی از نظر تأثیر در کارنامه وجود ندارد؟" در پاسخ به این سؤال باید گفت، ضریب دروس عمومی و اختصاصی در وهله اول یکسان بوده و برابر با 1 است، اما هنگام تعیین نمره حد نصاب آزمون استخدامی و برای محاسبه نمره نهایی آزمون کتبی، در حیطه عمومی مجموع وزن 40 درصد و برای بخش تخصصی 60 درصد است.

*اگر داوطلبی مشمول سهمیه بومی در آزمون استخدامی باشد، نمره کسب شده توسط داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی با ضریب 1.4 محاسبه خواهد شد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.