منابع آزمون دبیری استخدامی آموزش پرورش 1403

۱۲ بازديد

با توجه به آخرین اطلاعیه ها، آزمون استخدامی دبیری از آموزگاری جدا شده است. با این حال، به دلیل تغییراتی که در روند آزمون اتفاق افتاده است، داوطلبان هنوز با لیست مواد امتحانی آزمون دبیری ۱۴۰۳ آشنا نیستند و دچار سردرگمی شده اند.

منابع آزمون دبیری سال ۱۴۰۳ از سه بخش عمومی، اختصاصی و تخصصی تشکیل شده است. پیشنهاد می‌ کنیم متقاضیان با توجه به رشته‌های خود و لیست مواد امتحانی که از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام اطلاع ‌رسانی شده است، به مطالعه آن ها بپردازند. در آزمون کتبی، سؤالات تستی چهار گزینه مطرح می‌شوند که داوطلبان باید به آنها پاسخ دهند.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش تشکیل شده از دو مرحله اصلی کتبی و مصاحبه شفاهی است. در سال های گذشته، آزمون کتبی دارای دو بخش عمومی و اختصاصی بود که هر کدام منابع مشخصی را در بر می‌گرفت. با این حال، در سال جاری، این آزمون تحولاتی را تجربه کرده است، به طوری که آزمون استخدامی دبیری و آموزگار ابتدایی جداگانه برگزار می‌شوند.

دفترچه آزمون برای هر دو گروه، آزمون دبیری و آموزگار ابتدایی، شامل سه بخش دروس عمومی، اختصاصی و تخصصی است و هر بخش دارای تعدادی سوال خاص است. همچنین، منابع عمومی آزمون دبیری برای تمامی رشته‌ها یکسان و نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است.

 

منابع عمومی آزمون دبیری

منابع عمومی آزمون دبیری شامل دروس زیر می باشد:

عنوان منابع عمومی آزمون استخدامی دبیری

نام کتاب 

دانلود نمونه سوالات و درسنامه ها

تاریخ و فرهنگ تمدن 

خدمات متقابل ایران و اسلام

سوالات خدمات متقابل ایران و اسلام

مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران

سوالات مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران

تعلیم و تربیت اسلامی 

مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی -عمومی جمهوری اسلامی - بخش دوم مبانی،

سوالات مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی

قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی

سوالات تعلیم و تربیت اسلامی 

معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی 

همرزمان امام حسین

سوالات همرزمان امام حسین

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول) 

سوالات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی

قانون اساسی کشور 

سوالات قانون اساسی کشور 

وصیتنامه الهی سیاسی امام خمینی

سوالات وصیتنامه الهی سیاسی امام خمینی

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 

سوالات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 

توانایی های عمومی و ذهنی 

---

سوالات توانایی های عمومی و ذهنی 

 

منابع عمومی آزمون دبیری ۱۴۰۳ دارای ضریب ۱ هستند و همچنین سوالات این آزمون به صورت تست چهار گزینه‌ای است. برای آماده شدن بهتر برای آزمون، داوطلبان باید بر اساس ضریب اعلام شده برای آزمون دبیری، به مطالعه کامل منابع مربوطه خود بپردازند.

پیشنهاد می کنیم داوطلبان جهت اطلاع از دروس حیطه اختصاصی و تخصصی به دفترچه استخدامی آموزش و پرورش 1403 مراجعه کرده و از لیست کامل دروس و منابع آن اطلاع پیدا کنند. همچنین می توانید از سایت ماهان داک تمامی نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش را دانلود کنید.

احوال‌پرسی در زبان ترکی استانبولی، یکی از مهمترین مهارت‌های زبانی است که در مواقع مختلف ارتباطات روزمره و اجتماعی مورد نیاز است. این مهارت به افراد امکان می‌دهد تا از شرکت در گفتگوها و بحث‌های گوناگون در جمعیت‌های مختلف، تا ارتباطات رسمی در محیط‌های کاری، به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند. در زبان ترکی استانبولی، احوال‌پرسی شامل مفاهیمی همچون پرسیدن از وضعیت سلامتی، خانواده، کار و حتی مسائل شخصی می‌شود. از جمله عبارات رایج برای احوال‌پرسی می‌توان به "Nasılsın?" که به معنی "چطوری؟" است، یا "İyisin?" که به معنی "خوبی؟" می‌باشد، اشاره کرد.

 

با توجه به اهمیت احوال‌پرسی در فرهنگ ترکی استانبولی، این مهارت به عنوان بخشی اساسی به عنوان آموزش احوال پرسی در زبان ترکی استانبولی تدریس می‌شود. در دوره‌های آموزشی زبان، افراد با عبارات متعددی که برای احوال‌پرسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا می‌شوند و تمرین‌های مکرری در این زمینه دارند تا بتوانند این مهارت را به خوبی یاد بگیرند و در ارتباطات خود بهره‌ورانه عمل کنند. از جمله روش‌های آموزشی می‌توان به نقش‌بازی، مکالمات گروهی، و تمرین‌های نقشه‌برداری اشاره کرد که همگی به بهبود مهارت‌های احوال‌پرسی و تقویت اعتماد به نفس در مکالمات زبان ترکی استانبولی کمک می‌کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.