درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش1402

۱۳ بازديد

داوطلبان برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، لازم است حداقل نصاب نمره را کسب کنند،  که معادل 50 درصد بالاترین نمره‌ای است که سه نفر اول آن را کسب کرده‌اند. پس از قبولی در این آزمون در صورت قبولی در مصاحبه، شما در دوره‌های مهارت آموزش شرکت کرد و در نهایت به عنوان عضو ی از  سازمان آموزش و پرورش فعالیت خواهید کرد.

معلمی یکی از شغل‌هایی است که در بین جوانان بسیار محبوب و پرطرفدار است. در هر سال، تعداد زیادی از افراد علاقه مند به ورود به سازمان آموزش و پرورش و شروع فعالیت های معلمی و تدریس، تلاش می کنند. اگر شما هم علاقه‌مندی‌ها و شرایط لازم نیاز دارید، می‌توانید برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام کنید.

 درصدهای لازم برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و محاسبه حد نصاب اطلاعات مهمی است که به شما در نحوه آمادگی برای قبولی کمک می کند. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، هر سال درصد قبولی و حد نصاب متفاوتی تعیین می شود. برای مثال، درصد قبولی می تواند 50 درصد باشد، یعنی شرکت کنندگانی که نمره بالاتر از این درصد را کسب کنند، به مصاحبه دعوت خواهند شد. حد نصاب معمولاً به عنوان نمره ای که برای قبولی در آزمون لازم است، تعریف می شود.

 

مهمترین منابع حیطه عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

جهت قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوالات حیطه عمومی بهترین گزینه برای افزایش رتبه و قبولی در آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری می باشد شما می توانید با مطالعه نمونه سوالات استخدامی ادوار گذشته آموزش و پرورش شانس خود را در قبولی افزایش دهید. سبک ترین منابع جهت مطالعه برای شرکت کنندگان به شرح زیر می باشد که با کلیک بر روی هر کدام میتوانید سوالات آن بخش را دانلود کنید.

نمونه سوالات استخدامی وصیت نامه امام خمینی(ره)

نمونه سوالات استخدامی همرزمان خسین(ع)

نمونه سوالات استخدامی معارف و اندیشه های اسلامی انقلابی

 

درصدهای لازم برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

✅به طور کلی سازمان آموزش و پرورش برای جذب و تامین آموزگاران گرامی به دو روش اقدام می کند. در روش اول که دارای قدمت بیشتری است، متقاضیان و علاقه مندان با ورود به دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم و تحصیل در رشته های مربوطه پس از فارغ التحصیلی مجاز به تدریس و ورود به سازمان آموزش و پرورش می شدند.

✅روش دیگر جذب و تامین نیروی انسانی در سازمان آموزش و پرورش، برگزاری آزمون استخدامی است. در این روند، داوطلبانی که قصد ورود به سازمان آموزش و پرورش را دارند، در آزمون شرکت می‌کنند. در مواردی که نمره نصاب را کسب کنند و از سایر رقبا پیشی بگیرند، برای مرحله بعدی، یعنی مصاحبه، دعوت شوند. این روش معمولاً استفاده می‌شود تا افراد با استعداد و مناسبی که می‌توانند و شایستگی‌های لازم برای تدریس را دارند، به عنوان آموزگاران در سازمان آموزش و پرورش جذب شوند.

✅قطعا میزان درصد مورد نیاز برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌تواند به شرکت‌کنندگان کمک کند. این اطلاعات به شما امکان می‌دهد تا با برنامه‌ریزی مناسب، از استرسی که ممکن است در طول فرآیند آزمون، برای شما ایجاد شود جلوگیری کند. همچنین، با توجه به میزان درصد لازم برای قبولی، شرکت‌کنندگان می‌توانند منابع و زمان خود را برای آماده‌سازی بهینه‌تر ویژگی‌ها و بهبود عملکرد خود را در آزمون افزایش دهند.

✅در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، نمرات داوطلبان در دوره‌های عمومی و تخصصی به صورت ویژه بررسی خواهند شد. درصد مورد نیاز برای قبولی در این آزمون به صورت ثابت و مشخص تعیین نشده است. بلکه این درصد بسته به بالاترین نمره کسب شده توسط سه نفر اول متفاوت است. به عبارت دیگر، این درصد بر اساس عملکرد برترین افراد در آزمون تعیین خواهد شد.

✅در نتیجه ، حد نصاب آزمون استخدامی آموزش و پرورش معادل 50 درصد بالاترین نمره کسب شده در این آزمون می باشد که 40 درصد برای دروس عمومی و 60 درصد برای دروس تخصصی در هر شغل محاسبه خواهد شد. پس از تعیین حد نصاب در امتحان مشترک فراگیر مراحل زیر انجام خواهد گرفت:

  • داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی اعم از مصاحبه حذف شده و فقط قادر به مشاهده کارنامه آزمون کتبی جهت اطلاع خواهند بود.
  • متقاضیان پذیرش شده برای سایر مراحل استخدام در صورت کسب نمره حد نصاب به ترتیب نمرات فضلی آنان انجام خواهد شد.

✅نکته حائز اهمیت این است که کسب حد نصاب نمره علمی لازم در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، هیچ گونه حق استخدامی ایجاد نخواهد کرد. به این معنا که معرفی افراد به ترتیب نمره فضلی آنان، از میان داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نموده اند، صورت می گیرد.

 

محاسبه درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

✅به  طور کلی برای ورود به مرحله مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیاز است تا داوطلب 50 درصد بالاترین نمره و میانگین وزنی آزمون (نمره سه نفر اول) را کسب کرده باشد. مثلا اگر میانگین سه نفر اول برابر با 70 درصد باشند، شما می بایست 50 درصد از 70 درصد یعنی میانگین معدل 35 درصد داشته باشید.

✅ ارزش وزنی دروس عمومی در محاسبه نمره کل آزمون استخدامی آموزش و پرورش (نمره تراز) برابر با 40 درصد و ارزش وزنی دروس تخصصی در محاسبه نمره کل 60 درصد است. به این معنا که نمرات به دست آمده در دروس عمومی در عدد 40 درصد و نمرات دروس اختصاصی در عدد 60 درصد ضرب خواهند شد تا تاثیر هر یک در نمره کل یا تراز آزمون سنجیده شوند.

به عنوان مثال فرض کنید میانگین دروس عمومی داوطلبی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برابر با 60 درصد و میانگین دروس اختصاصی او 50 درصد شده باشد، اگر سهم هر دو بخش عمومی و اختصاصی یکسان بود، نمره کل نهایی این داوطلب برابر با عدد 55 میشد. در صورتی که با ارزش وزنی متفاوت برای دروس عمومی و اختصاصی نمره داوطلب 54=(60*50)+(40*60) خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.